عدم جدی در برخورد با زمین خواران و متصرفان اراضی

ارسال شده توسط ادمین در 18 آبان 1393 ساعت 23:10:18

عدم جدی در برخورد با زمین خواران و متصرفان اراضی

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بر عزم جدی نظام قضایی استان در برخورد با زمین‌خواران و متصرفان اراضی در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

 ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل از برخورد با مدیران دستگاه‌های خدمات‌ده به بناهای غیرمجاز احداث شده در اراضی کشاورزی و مزروعی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مطابق قانون ارائه هرگونه خدمات اعم از آب، برق، گاز، تلفن به ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی مزروعی و کشاورزی و منابع طبیعی ممنوع است در صورت ارائه این خدمات، مدیران مربوطه تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

وی با بیان این که متاسفانه افراد سودجو با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و مزروعی مبادرت به ساخت ویلا و اماکن تفریحی کرده و اقدام به اخذ انشعاب آب، برق، گاز و تلفن می‌کنند از مسئولان مربوطه خواست مقررات قانونی به ویژه قانون ممنوعیت تغییر کاربری اراضی مزروعی و کشاورزی را رعایت کنند.

وی ضمن هشدار به افرادی که مبادرت به تصرف و تخریب منابع طبیعی کرده یا با تغییر کاربری اراضی مزروعی و کشاورزی اقدام به تفکیک و واگذاری اراضی می کنند، اظهار کرد: در این زمینه هماهنگی‌های لازم با ادارات و ارگان‌های ذی‌ربط به عمل آمده و در جهت جلوگیری از وقوع این رفتارها دادستانی با جدیت و قاطعیت، برخوردهای لازم را به‌عمل خواهد آورد.

وی با اشاره به فعالیت‌های برخی تعاونی‌های مسکن در زمینه تصرف اراضی مزروعی و کشاورزی و توافق با مالکین و زارعین افزود: تعاونی‌های مسکن از تغییر کاربری مطابق مقررات قانونی منع شده‌اند.

ایسنا

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080